۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۶۶۶
با هدف بهره گیری علمي و عملي کلام نورانی وحی؛ 

 مسابقات «با قرآن تا قرآن» ویژه طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان برگزار می شود

مسؤول اداره فرهنگی تربیتی خواهران حوزه علمیه خراسان گفت: سیزدهمین مرحله این مسابقه فرهنگي معنوی، در سال 95 در دو گروه طلاب در حال تحصیل، اساتید، کادر و فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران، برگزار می شود.
مسابقات قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، فاطمه علیشاهی، مسؤول اداره فرهنگی تربیتی خواهران حوزه علمیه خراسان، از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآني ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران استان هاي خراسان، خبر داد.


وی گفت: این مسابقه هر ساله با استقبال بسيار خوبی مواجه بوده است از این رو سیزدهمین مرحله این مسابقه فرهنگي معنوی، در سال 95 در دو گروه طلاب در حال تحصیل، اساتید، کادر و فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران، برگزار می شود.

 

علیشاهی انس هر چه بیشتر طلاب با قرآن و بهره گیری علمي و عملي از مفاهیم والای کلام نورانی وحی و سيره معصومين علیهم السلام را از اهداف برگزاری اين مسابقه برشمرد.

 

مسؤول اداره فرهنگی تربیتی خواهران حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه این مسابقه در 10 رشته برگزار می شود، گفت: طلاب علاقه‌مند در رشته های تفسیر، مفاهیم، قرائت، ترتیل، روانخوانی، حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی آیات و روایات، حفظ نهج البلاغه، حفظ صحیفه سجادیه و ادعیه خوانی با يكديگر به رقابت مي پردازند.

 

وی با اشاره به برگزاری مرحله مدرسه ای این مسابقه در هشتم و نهم ارديبهشت 95، تصریح کرد: در این مرحله از مسابقه كه طلاب مشغول به تحصيل، فارغ التحصیلان، کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران شركت داشتند، تعداد 1606 نفر با يكديگر به رقابت پرداختند.

 

علیشاهی همچنین در ادامه اضافه کرد: کتب و جزوات مورد نیاز رشته تفسیر، مفاهيم و حفظ موضوعی در این مرکز تهیه و با تخفيف ويژه جهت استفاده طلاب به مدارس ارسال شده است.

 

وی بیان كرد: محتواي مسابقات در رشته مفاهیم و بخش كتبي رشته هاي ترتيل و قرائت، کتاب برگزيده تفسیر نمونه (5 جلد) ويژه طلاب پنج پایه تحصیلي، و تفسیر المیزان ويژه گروه کادر، اساتید و فارغ التحصیلان است.

 

مسؤول اداره فرهنگی تربیتی خواهران حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه در بخش حفظ موضوعی، بر اساس جزوه ارائه شده، افزون بر حفظ آيات و روايات، ارائه یک طرح و الگوی عملی جهت ترویج فرهنگ اسلامي و سبك زندگي قرآني در جامعه مد نظر است، اعلام کرد: ارائه يك كار تبليغي بر گرفته از آيات و روايات در مرحله استاني بر عهده تمام طلاب شركت كننده است.

 

وی اضافه کرد: حائزین امتیازات برتر در مرحله مدرسه اي، به مرحله استانی راه یافته و در تاريخ 6 و 7 خرداد 95 در مراکز استان ها با یگدیگر رقابت خواهند کرد.


علیشاهی در پایان با اشاره به الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق 1414، خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف و الزامات ارائه شده در اين سند، اين اداره در نظر دارد با اجراي علمي و عملي اين مسابقات، زمينه را براي پرورش مبلغان توانمند، عالم و مهذب، تحول آفرین و آشنا به روش های تبلیغ دین در دنیای معاصر، تقويت کند./101/859/ب1


منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات